Sælger du dig selv godt nok på dit Linkedin profilbillede?
Drop dit selfie på LinkedIn!
Husk i det hele taget at sætte et billede på din profil, så du bliver genkendt af dit netværk og nye besøgende på din profil.
På LinkedIn er dit billede dit logo, og et godt billede siger mere end tusind ord!
Du kæmper om opmærksomheden med en masse andre spændende mennesker. Dit LinkedIn profilbillede er derfor et meget vigtigt parameter i forhold til, hvor interessant din samlede profil ser ud. På LinkedIn ses dit profilbillede som udgangspunkt som en lille “thumbnail”, så et professionelt og interessant billede vil som udgangspunkt give dig mere opmærksomhed.
Ifølge Forbes (2017) giver LinkedIn profiler med billede op til 7 gange flere visninger!
Prøv eventuelt selv at gå på LinkedIn of foretag en søgning på ´Projektleder´- og læg så mærke til hvilke profiler du som udgangspunkt selv finder interessante. Kan du se hvad jeg mener?
LinkedIn medlemmer føler desuden stærkt for at holde LinkedIn professionelt og det første indtryk starter med dit profilbillede.
Benyt derfor et godt og eventuelt professionelt taget billede, og ikke billeder fra ferien – vi er jo ikke på Facebook!
”Det er helt misforstået, hvis du tror, at du skal se alvorlig, cool og en anelse utilnærmelig ud på dit profilbillede.” Sådan lyder det fra Lykke Fehmerling, LinkedIn-ekspert og chefkonsulent i Djøf”
Der findes diverse tips og online guides til at tage dit LinkedIn billede selv, f.eks. denne guide.
Så det er altså muligt selv at lave et fornuftigt profilbillede, men har du brug for at få taget et professionelt udseende billede der matcher dit professionelle brand – og samtidig giver dig opmærksomhed, så kan det lade sig gøre for priser helt ned til 1260 kr. Klik på linket her for at læse mere: Elmo Photography Priser
Jeg kan også varmt anbefale at følge LinkedIn eksperten Morten Vium, der løbende skriver omkring LinkedIn – samt også vigtigheden af at benytte et godt billede. Jeg kan anbefale Mortens artikel her som handler om at efterlade et godt og sælgende indtryk – sagt med andre ord at skabe leads!
Morten kommer i artiklen bl.a. ind på vigtigheden af at have et godt og professionelt udseende Linkedin profilbillede.